Oceń: (0) (0)

fredzia26

, 2008-02-22 11:54:24, 5 odp

Nadmiar czy niedobór witaminy D???

Witam! BARDZO PROSZĘ O PORADĘ!
Mieszkam za granicą. Tuta nie podaje sie witaminy D3. Nie dawałam mojemu synowi jej przez 3 miesiące, aż do czasu przyjazdu na święta do Polski. Bylismy u lekarza i stwierdziła doktor początki krzywicy (na oko, bez badań - ponieważ się pocił, miał miękką potylicę i osłabienie mięśniowe. Wyczytałam, że może to prawdopodobnie byc też związane z towarzyszącą zaburzeniom wapniowo-fosforanowym kwasicą krwi, niekoniecznie krzywicą
)i przepisała mu witaminę 3 razy dziennie po jednej kropelce. Podaję mu ja tak już 1,5 miesiąca. Jednak od tego czasu synek, (ma teraz 5 miesięcy) nadal się poci, tak jak się pocił, jest strasznie marudny, ma zaburzony nocny sen, wcześniej nie budził się w nocy nigdy, od 1,5 miesiąca budzi się i jest bardzo pobudzony, ma problemy i z zabawą i ze snem. proszę o poradę. Od wczoraj zmniejszyłam witaminę do 1 kropli dziennie.Czy jest to wynik niedoboru czy nadmiaru witaminy d? Podaję Vigantol. Bardzo czekam na odpowiedz. Dziekuję.

Odpowiedzi udzielone na to pytanie

5 minut temu


Oceń: (0) (0)

~Tamaraa 2011-10-04 13:46:03

JA lekarzem nie jestem, ale witaminę D podawać trzeba, ale nalezy pamiętać o konsultacji z lekarzem co do dawki itd. A że dajesz Vigantol to ok - dobry produkt. A tu można ogólnie więcej poczytac o witaminie D http://www.witaminad.info/

Oceń: (0) (0)

Patryk1410 2010-03-14 08:59:07

Kriss ale zes sie napisal

Oceń: (0) (0)

Kriss 2008-03-07 09:49:48

To MOŻE być objaw przedawkowania witaminy D, lecz jest wielce prawdopodobne, że jest to objaw czegoś zupełnie innego.

Sugeruję NIE podejmować decyzji na podstawie wypowiedzi kogoś z Internetu, gdyż to zbyt powazna sprawa i potrzebne jest badanie dobrego lekarza i ewentualne dodatkowe badania.

Oceń: (0) (0)

fredzia26 2008-03-01 11:36:12

Nie dostałam odpowiedzi na moje pytanie, czy jest to objaw niedoboru czy nadmiaru witaminy???

Oceń: (0) (0)

Kriss 2008-03-01 11:24:26

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę, że polskie normy wtaminy D są "końskie" w porównaniu, np. z amerykańskimi, a za oceanem nie odnotowano póki co epidemii krzywicy.
Nasi rodzimi lekarze nie są więc też powściągliwi w dozowaniu i zdarzają się wręcz uszkodzenia wątroby u niemowląt w wyniku dozowania min. witaminy D, z którą należy wszak postępować ostrożnie ze względu na sposób jej działania.

Nie można generalizować, czyli odnosić tego do wszystkich, gdyż z pewnością są uzasadnione przypadki dla wiekszego dozowania D3, lecz często jest to zdecydowanie przesadzone, szczególnie jeśli jest to określane "na oko", bez stosownego badania. Przede wszystkim zaś trzeba rozumieć, że każdy cżłowiek, niemowląt nie wyłączając, jest niepowatarzalną indywidualnością i niekoniecznie musi pasować do sztywnych, wytyczonych norm. Dotyczy to więc także szybkości twardnienia kości.

Ponadto, spotykane na rynku preparaty witaminy D nierzadko są wytwarzane, np. z niektórych rodzajów orzechów (archaidowych), co może być przyczyną reakcji alergicznych u dzieci i to one mogą powodować niepokojące objawy. Trzeba wziąć więc pod uwagę zmianę preparatu na inny, a jeżeli zmniejszenie/odstawienie  dozowania poprawia sytuację to jest oczywiste, że trzeba zredukować dawkę/zmienić preparat.



Zgłoś nadużycie

Dodaj odpowiedź do pytania

Teraz bez logowania

Zadaj własne pytanie

Teraz bez logowania

Inne pytania z tej kategorii

od około 1.5 miesiąca...

Autor: ~Marysia, Odpowiedzi: 5

NIE WIEM CZY UROSNĘ...

Autor: BUMBUNKA, Odpowiedzi: 3

Co myślicie o...

Autor: sonicosiek, Odpowiedzi: 2

Co może oznaczać...

Autor: anula2635, Odpowiedzi: 1

Czy 15-letniej córce...

Autor: kobitka, Odpowiedzi: 2

Linki