Ten temat reguluje głównie ustawa dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji - Dz. U. Nr 25/2005 r., poz. 202, ze zm. Należy się z nią zapoznać. Inne są obowiązki dla prowadzącego stację demontażu i inne dla przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów. Obaj jednak wydają zaświadczenie o demontażu pojazdu lub zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu, na podstawie którego właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji jest obowiązany w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
Natomiast z ustawy o odpadach wymagane jest zezwolenie starosty na prowadzenie zbierania odpadów (pojazdów), a dla prowadzącego stację demontażu wymagane jest pozwolenie zintegrowanego albo inna decyzja w zakresie gospodarki odpadami (na odzysk, unieszkodliwianie i wytwarzanie odpadów) wydana przez marszałka województwa albo starostę.
Można zlecić opracowanie odpowiednich wniosków firmie konsultingowej z zakresu ochrony środowiska.
Tematy: samochód, komunikacji, dzięki, zaświadczenia
Pytania: << Poprzednie Następne >>